Hiszpania – Barcelona, podróż za 0 zł

Niedawno wróciliśmy z Barcelony, więc czas na krótką relację. Ponieważ  główne koszty wyjazdu czyli przeloty i hotele wyniosły nas 0 zł (słownie zero złotych) :) myślę, że warto napisać krótki wstęp jak udało się to zorganizować. Może komuś przyda się w trakcie planowania wyjazdu.

Pozostałe części będą dotyczyły zwiedzania Barcelony. Można przejść do nich od razu:
Barcelona,  Gaudi
Barcelona, wzgórze Montjuic i stadion Camp Nou
klasztor Montserrat
Barri Gotic, LaRambla, Barceloneta i ich okolice (już niedługo)

W Barcelonie spędziliśmy czas od 17 do 24 stycznia 2015 r. W sumie 7 noclegów. Pomysł wyjazdu pojawił się około rok temu w momencie kiedy znalazłem w sieci informację o kodzie zniżkowym do serwisu z noclegami Airbnb.com Kod obniżał cenę dowolnego noclegu o 300 zł. Ponieważ Justyna była w ciąży i wiedziałem, że nie będziemy do porodu nigdzie latać, zaplanowaliśmy pierwszą podróż samolotem na styczeń 2015r., ale w między czasie wybieraliśmy się samochodem na Białoruś. Ten wyjazd opisywałem tu na stronie jakiś czas temu ( Mińsk cz.1, Mińsk cz.2Mińsk cz.3, Mir i Nieśwież ).

Szybko po pojawieniu się kodu  zniżkowego (trzeba się śpieszyć z rezerwacjami, ponieważ kody zazwyczaj przestają działać po 2-3 godzinach) zarezerwowałem nocleg na 3 noce w Barcelonie w naszym terminie wyjazdu. Koszt noclegu to 300 zł. Jednak został obniżony kodem promocyjnym do 0 zł.

Osobiście bardzo polecam noclegi z rodzaju Airbnb.com. Mieszka się wśród „tubylców”. Można wtedy w 100 % poczuć klimat danego miejsca. Do tej pory na wyjazdach przeważnie mieszkaliśmy w hotelach, jednak noclegi przez Airbnb.com to strzał w 10. Można poznać ciekawe osoby z całego świata. W trakcie tych 7 dni poznaliśmy osoby z Indonezji, Korei, Francji, Argentyny i oczywiście Hiszpanii.

Kolejny etap to rezerwacja lotów. Nie były one jednak jeszcze dostępne na stronach tanich linii lotniczych. Loty w odpowiedniej dla nas cenie pojawiły się dopiero przed wakacjami. Oczywiście można było czekać na jeszcze tańsze loty np. do listopada-grudnia jednak nie chcieliśmy ryzykować. Kupiliśmy bilety Wizzair’em z lotniska Warszawa Okęcie na lotnisko Barcelona El Prat w cenie 240 zł za osobę. Nasz koszt to również 0 zł ponieważ zapłaciłem za bilety punktami uzbieranymi na karcie Wizz Air MasterCard (nie będę się rozpisywał o szczegółach tej karty. Napiszę tylko, że jak ktoś przestrzega kilku podstawowych zasad to używanie karty jest bezkosztowe. Wystarczy spłacać ją terminowo. Na tej stronie więcej informacji o karcie.

Loty w tej cenie jednak nie pokrywały się dokładnie z dniami noclegu, który miałem już zarezerwowany. Dlatego musieliśmy zarezerwować jeszcze kolejne 4 noclegi. Kolejny raz wybrałem Airbnb.com. Dodatkowe 4 noclegi to koszt 550 zł, który również obniżyliśmy do 0 zł. Tym razem środkami zebranymi z referali (rejestrując się przez ten LINK otrzymujecie zniżkę na noclegi w kwocie 19 euro czyli ok 90 zł).

Podsumowując koszty:
loty                 720 zł / 3 os.
noclegi           850 zł / 7 nocy / 3 os.

My zapłaciliśmy 0 zł.

Nasz plan lotów:

Po wylądowaniu z lotniska El Prat udaliśmy się na peron pociągu Rodalies (wejście na kładkę prowadzącą na peron znajduje się wewnątrz budynku lotniska). Bilet T10 (zona 1) kupiliśmy w kasie znajdującej się przy peronie. Upoważnia on do 10 (osobnych) przejazdów i może z niego korzystać jednocześnie kilka osób. Koszt biletu to 9,95 EUR.  Zona 1 obejmuje lotnisko(pociąg), cały system Metra, autobusy i tramwaje. Więcej szczegółów na tej stronie.

Pociąg  przecina miasto na osi: Sants, Passeig de Gracia, El Clot Arago’. Wysiedliśmy na stacji Passeig de Gracia i przesiedliśmy się w metro, którym dojechaliśmy pod samo mieszkanie.

Schemat linii metra:

Koszty jakie mieliśmy w trakcie całego wyjazdu to głównie wejścia do zabytków, muzeów i atrakcji na mieście. Konkretne ceny  w poszczególnych wpisach. Ponadto bilety T10 (w sumie kupiliśmy 3).  Śniadania jedliśmy w mieszkaniu (noclegi wybraliśmy ze śniadaniami), a w ciągu dnia jadaliśmy głównie w restauracyjkach na mieście. Śmiało można powiedzieć, że jest ich w Barcelonie kilka tysięcy, często jedna obok drugiej. Kolacje podobnie jak śniadania jedliśmy w mieszkaniu z produktów kupionych w lokalnych sklepikach.

Barcelonę odwiedziliśmy w styczniu w dniach 17-24 i pogoda jak na ten miesiąc była bardzo przyjemna. Mieliśmy 1 dzień deszczowy,  2 dni ok 10 stopni C jednak wieczory były chłodniejsze. W pozostałe 4 dni temperatura maksymalnie dochodziła do 14-15 stopni C. Słońca mieliśmy dość dużo. Cały wyjazd można było wytrzymać w stroju z rodzaju gruba bluza z kapturem plus bezrękawnik. W trakcie zwiedzania Montserrat (położone na dużej wysokości) temp osiągała ok 4 stopni C.

One thought on “Hiszpania – Barcelona, podróż za 0 zł

1. Witam! :) Również wybieram się w podróż do Barcelony w pogodnym terminie, dokładnie 15-20 stycznie. Zastanawiałam się nad zakupem Barcelona Card, ale słyszę same niepochlebne opinie. Z drugiej strony chciałabym zobaczyć niektóre muzea, które Barcelona Card oferuje w swoim pakiecie. Czy faktycznie wystarczą na 5 dni tylko dwa, trzy bilety T-10? Pozdrawiam!