Portugalia cz.2 – plaże Algarve

Na wybrzeże Algarve wyruszyliśmy z Lizbony, której opis i zdjęcia znajdziecie tu – Portugalia cz.1 – Lizbona.  Mieliśmy wypożyczone auto, więc podróż przebiegła dość szybko. Wyruszyliśmy z Lizbony ok 9:00 i już po 3h byliśmy w  Portimao. Nasz dwulatek lubi podróżować, więc nie było żadnych komplikacji na trasie.

Plan pobytu na wybrzeżu Algarve mieliśmy prosty – plażowanie. Chcieliśmy odwiedzić kilkanaście miejsc, które upatrzyliśmy sobie wcześniej. Udało się to zrobić bez problemu. Przygotowałem dla was mapę odwiedzonych miejsc – pamiętam, że miałem problem z odnalezieniem kilku miejsc, które widziałem na zdjęciach. Może komuś się przyda.

Nie nastawialiśmy się na zwiedzanie – raczej na plażowanie i zabawy w piasku z synkiem, dlatego w dalszej części wrzucam głównie zdjęcia i nazwy miejsc.

Miejsca odwiedzone na wybrzeżu Algarve podczas 5 dni naszego pobytu:

Praia do Castelejo

Torre da Aspa

Punkt widokowy na czubku góry widocznej na poprzednich zdjęciach.

Praia Da Bordeira

Plaża idealna. Jedno z najładniejszych miejsc w jakim byliśmy. Plaża „na uboczu” dzięki czemu prawie pusta. Idealny piasek dla dziecka, super widoki, spokój. Surferzy walczący z falami. Jak dla mnie to plaża numer 1 na całym wybrzeżu Algarve.

Lagos - Praia do Camilo

Lagos - Praia Dona Ana

Lagos Stare Miasto – Old Town

Na jedzenie wybraliśmy się na starówkę Lagos. Restauracji jest tam mnóstwo, każdy znajdzie coś dla siebie. Warto poświęcić chwilę na spacer po okolicy.

Lagos – Farol da Ponta da Piedade

Plaża Benagil - Praia de Benagil

Grota Benagil - Grutas de Benagil

Ponieważ popłynęliśmy do groty wpław, nie mam żadnych swoich zdjęć z tego miejsca. Poniższe zdjęcia i film są ze strony Standup Journal ( LINK ). Dopłynięcie jest dość proste – z plaży obok zajmuje ok 5 min. Pływają tam również łódki – koszt ok 20E za 1h rejsu po wybrzeżu. Jednak nie zawsze pozwalają wejść do środka groty (jest to uzależnione od wysokości fal). Warto o to dopytać przed kupnem rejsu żeby nie być zawiedzionym.

Grotę można również zobaczyć z góry, ale ten widok nie robi już takiego wrażenia.

Praia da Marinha

Praia do Beliche

Forteca Sagres – Sagres Fortress

Sagres – Port i  Praia da Mareta

Przylądek Świętego Wincentego - Cape Saint-Vincent

Jest najbardziej wysuniętą na południowy zachód częścią Europy. Jest tu latarnia morska. Bardzo dużo osób przyjeżdża w to miejsce obejrzeć zachód słońca. W czasie naszej wizyty było podobnie. Kilkadziesiąt samochodów zaparkowanych wokół. Turyści z winkiem, piwem i kocami chroniącymi przed mocnym wiatrem.

Portimao - Praia dos Três Irmãos

To jedna z naszych ulubionych plaż. Umiejscowiona bardzo blisko naszego noclegu. Plaża ma czysty drobny piasek idealny dla dzieci, a jednocześnie klifowe wybrzeże. Jest bardzo ładna. Spacerując wzdłuż plaży, przechodzi się miedzy skałami aby dostać się na kolejne jaj odcinki.

Portimao – nocleg

Na wybrzeżu Alrarve wszystkie noce spędziliśmy w Portimao. Mieszkanie było głównie naszą bazą wypadową, bo jak widać powyżej odwiedziliśmy dość dużo miejsc. Apartament, który wybraliśmy był bardzo fajny, a do tego tani. To oczywiście plus wyjazdu zaraz po sezonie. Standardowo rezerwowaliśmy na AirBnB. Kilka zdjęć mieszkania poniżej. Tak jak podczas większości naszych wyjazdów cenę za nocleg obniżyliśmy dodatkowo kodem promocyjnym. Kod promocyjny na ok 100 zł zniżki możecie uzyskać rejestrując się przez ten LINK.

W samym Portimao nie spędzaliśmy zbyt dużo czasu. Jedynie wieczorne wyjścia na kolację. Wzdłuż plaży Praia da Rocha znajduje się deptak, na którym można znaleźć bardzo dużo restauracji, barów i knajp. Polecam szczególnie jedną restaurację o nazwie La Dolce Vita. Uprzedzam jednak, że warto zrobić rezerwację ponieważ ciężko o wolny stolik. Zawsze ustawia się kolejka przed wejściem. Restauracja znajduje się obok Hotelu Santa Catarina Algarve i składa się z dwóch części: regularnej restauracji, w której zamawiamy z karty oraz części, którą polecam czyli w formie bufetu szwedzkiego. Płacimy za wejście i jemy do woli. W międzyczasie kelnerzy co kilka minut przynoszą do stolika różnego rodzaju pizze do spróbowania (tak jak podczas festiwalu pizzy w Pizza Hut). Koszt to ok 10 Euro.

Zapraszam do przeczytania pozostałych dwóch części relacji: